Event marketing dla firm

Event marketing dla firm to kombinacja organizacji wydarzenia, marketingu oraz public relations, czyli włączenie dwóch strategicznych dla biznesu parametrów do aranżacji spotkania. Kiedy decydujemy się na zorganizowanie eventu firmowego, bez względu na jego format, cel nadrzędny jest jeden: komunikacja z otoczeniem. Rodzajów eventów jest wiele, lecz nie o tym dzisiaj. Dzisiaj skupimy się na celach, które możemy osiągnąć, decydując się na event marketing oraz kluczowych wskaźnikach umożliwiających pomiar ich realizacji.

Event marketing - cele wizerunkowe

Organizujemy wydarzenie, ponieważ mamy po temu okazję. Niemniej, warto na tę okazję spojrzeć nieco szerzej. Możemy bowiem wykorzystać ją do uzyskania pożądanego postrzegania naszej firmy przez wszystkie grupy docelowe.
Cele wizerunkowe powinny zostać sformułowane w oparciu o strategię organizacji oraz powinny być spójne z naszymi planami marketingowymi. Starannie opracowane cele możemy osiągnąć poprzez event marketing, na przykład:

  • budowanie i podtrzymywanie dobrych relacji z dziennikarzami
  • stworzenie i wzmocnienie pozytywnego wizerunku organizacji
  • budowanie dobrych relacji z klientami – obecnymi i potencjalnymi
  • umocnienie wizerunku firmy w społecznościach lokalnych.

Event marketing - cele sprzedażowe

Kolejnym elementem naszej eventowej układanki są zaproszeni goście. Jeżeli impreza jest biletowana, nie mamy najmniejszego problemu z analizą danych. Jeśli jednak zdecydujemy się na imprezę otwartą – możemy jedynie antycypować frekwencję. Jakakolwiek by nie była – umożliwi nam przekazanie wiadomości odbiorcom. Jednym z kanałów umożliwiających osiągnięcie wyznaczonych przez nas celów sprzedażowych jest bowiem dystrybucja. I tu właśnie pojawia się nasza szansa na odpowiednie wykorzystanie momentu, czyli tych kilku sekund, które zadecydują o zainteresowaniu uczestników wydarzenia, co z kolei może znaleźć odzwierciedlenie w naszych wynikach.

Event marketing - cele charytatywne

Ostatnim celem, nad którym się dzisiaj pochylimy, jest cel charytatywny. Pomaganie wpływa korzystnie na reputację danego przedsiębiorstwa. Organizacja akcji dobroczynnych, czy nawet wsparcie, w odpowiedni sposób, na właściwą skalę i spójnie z filozofią marki, potrafi wykreować ogromne pokłady pozytywnego odbioru. Jest to także promocja firmy, która może zaowocować nowymi klientami. I to klientami lojalnymi, jeśli wspomniana akcja będzie trwała odpowiednio długo, a ludzie zauważą, że dzięki uczestnictwu w niej rzeczywiście robią coś dobrego. W efekcie zadowoleni są potrzebujący, organizatorzy, czyli firma, oraz darczyńcy, czyli klienci.

KPI, czyli kluczowe wskaźniki pomiaru

Podczas planowania organizacji wydarzenia firmowego, warto zastanowić się nad sposobami weryfikacji jej powodzenia pod kątem marketingowym. Na co zwrócić uwagę? Kilka zweryfikowanych podpowiedzi przedstawiam poniżej:

  • liczba uczestników
  • zaangażowanie uczestników i poziom satysfakcji
  • poziom sprzedaży
  • lead generation, czyli pozyskanie nowych klientów
  • odzew w mediach społecznościowych

Jak przeanalizować, a następnie odczytać powyższe parametry i ich wyniki? Polecam przygotować prognozy, a następnie dane te odnieść do rezultatów z wydarzenia.

autor: Olga Malinowska-Jaźwicka

data publikacji: 24 lipca 2019