Rozpoczynamy od materiałów firmowych. Są one podstawą, która nierzadko jest lekceważona. Materiały firmowe, czyli między innymi wizytówki, foldery, teczki czy filmy promocyjne to środek wywierania pierwszego wrażenia na naszych odbiorcach. Warto zadbać o każdy detal i dopasować go do produktu. Coraz częściej rolą materiałów firmowych jest sprzedaż – kiedy nie mamy możliwości spotkania z naszym Klientem twarzą w twarz, to musimy stworzyć materiał, który będzie równie skuteczny.
Następnie ustalamy jakimi kanałami marketingowymi online i offline będziemy komunikować się z naszą grupą docelową. Do kanałów online możemy zaliczyć stronę internetową marki oraz media społecznościowe. Do kanałów offline natomiast możemy zaliczyć bannery, ulotki oraz foldery informacyjne i sprzedażowe.
Aby wszystkie powyższe materiały uzupełnić treścią, niezbędna nam będzie strategia wizerunkowa. To moment, w którym określamy język i formę, które będą budziły pozytywne skojarzenia oraz które pomogą wyróżnić się na tle konkurencji.